قبل از خدا شدن

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

نامیرا

جمعه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ق.ظ

بعد از بادبادک باز چند کتاب را شروع کردم، اما خوشبختانه یا متاسفانه طبق عادتی که دارم؛ اگر بین مطالعه ی کتابی فاصله افتاد، آن کتاب برای مدتی از دست می رود. باید چند وقت بگذرد تا دوباره سمت خواندن ش بروم.

 

نامیرا

اطلاعات نشر

نویسنده: : صادق کرمیار

انتشارات: کتاب نیستان

(1391) :چاپ یازدهم

تعداد صفحات : 336

 

نامیرا فاصله ی 1131کیلومتری سنندج تا شیراز را طی کرد تا به دست من رسید. بیش از آن چه که در خیال آید، عزیز است فرستنده اش که خود به خود کتاب ش را هم عزیز می کند و نمی توان نخواندش...

کتاب ماجرای سخیف پشت کردن کوفیان سال 60 هجری به امام حسین (ع) و اسیر باد فتنه و حیله و تزویر شدن آن هاست. پیش تر داستان را نقلی می شنیدم و نفرین ها نثارشان می کردم، حال که خواندم و از جریان دقیق ( ایشالا که دقیق بوده باشه!!) حوادث اطلاع یافتم، با لعنی چند برابر استقبال و بدرقه شان می کنم. این که این آدم ها(!) چقدر، چقــــــــــــــــــــــــدر احمق بوده اند... قصه در باب نامردی کوفی ها دراز است، خدا کند کوفی نباشیم و نشویم!!

صادق کرمیار کتاب را خوب نوشته است، با وجود اینکه بیشتر به نظر می رسد جریان روایی داستان اصل است و تکنیک در نوشتار فرع، اما همین فرع به اصل کتاب توان بخشیده است. داستان، از روان بودن خوبی برخوردار است. شخصیت ها خیلی خوب پرداخته شده اند. بسیار ظریف از عنصر زمان در نوشتار استفاده شده است. با وجود نقل یک داستان، نویسنده از آرایش متن ش به زینت های ادبی بی بهره نبوده است. ویژگی هایی از این دست "نامیرا" را به یک کتاب خواندنی تبدیل می کند. رسیدن به چاپ یازدهم بعد از 4 سال هم گواه خوبی برای اقبال داشتن این اثر خواهد بود.

با این حال، گم شدن ناگهانی و پیدا نشدن بعضی از شخصیت های داستان مثل مختار ثقفی، لابه لای سطور از جمله نواقص کتاب است به زعم من! دیگر آن که گاه سعی شده به زور و در قالب گفتار غبارآلود بودن فضای فتنه منتقل شود.

این افراد را باید شناخت :

مسلم بن عقیل

قیس بن مسهر

انس بن حارث کاهلیآآآ

هانی بن عروه

عبدالله بن عمیر کلبی

عبیدالله بی زیاد

عمرو بن حجاج

 


اطلاعات بیشتر از نامیرا


پ.ن:                                                      شجاعت قطعن از ایمان بر می خیزد!!!

۹۲/۰۳/۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی